Friday 4 October 2013

Nee joh, ik zeg gewoon maar wat


Ik las een tweet van @globalistaa over iets dat Marlies Dekkers - Neerlands eigenste bh-koningin - gezegd zou hebben. Vrouwen met kleine borsten zouden onvoldoende zorg voor hun borsten hebben. We moesten ze laten masseren door mannen, jezelf, de buurman etc. Zelf was ze erg blij dat ze kon doorstarten met de opvang van al die depressieve boeza.

Ik dankte god op mijn blote knieën (en dan houd ik op over lichaamsdelen) dat ik in Afrika woon, ver weg van Marlies en haar bh-kooien. Wij deden er een paar dagen Capetown met een Mercedes bus. Eerst wilden we een kleinere auto. Er was geen kleinere. Toen namen we de grote. Ik vertel dit er maar gewoon even bij ter illustratie. Ik weet ook niet waarom, ik heb niks met auto's. Het was gewoon zo. Ik denk dat ik ermee wil zeggen dat iets goedkopers geen optie was.

Het huisje waarin we bivakkeerden was overigens écht klein. En er zat écht een muis in. Eventjes tenminste. Man J. trok direct ten strijde. Alhoewel, direct, direct. Hij zei: 'Ik heb in dit huisje niet de juiste attributen om  een val te maken.' Ik piepte (geen grapje): 'Verzin maar wat en wat is dit voor K-huisje met een muis erin. Het is trouwens wel precies groot genoeg voor de muis.' En zo zeg je de hele dag dingen.

Ik denk dat andere mensen (dan Marlies en ik) overigens ook gewoon maar dingen zeggen. Om zich een houding te geven, of om de leegte te vullen. De manager van het gamepark waar we laatst waren zei bijvoorbeeld: 'Je vraagt je natuurlijk wel eens af wat de dieren van het hek vinden.' Ik had me dat echt nog nooit afgevraagd. Ik had er wel eens over nagedacht of de dieren zich ook stoten aan het schrikdraad en of dat pijn doet. Maar ik had nog nooit bedacht dat de dieren misschien denken: Goh, wat een rothek is dit, ik wilde dat het er niet stond! Of juist: 'Goh wat fijn dat de grenzen zo duidelijk zijn.' Laat staan dat ik dit hardop uit zou spreken.

Even terug naar Marlies. Ze ging ons nog veel meer vertellen, zei ze. Ik vond het onheilspellend. Helga van Leur zei hetzelfde over het weer, het werd echt bedsokkenweer. @roosschlikker tweette dat het ongeiler niet zou worden. Ik wilde wel reageren, maar ik wist het gewoon even niet. De bh-kooien van Marlies en de bedsokken, het was een close call.

No comments:

Post a Comment