Monday 16 September 2013

Lekker kippetje van me


Tegen iedereen die het horen wilde of niet per se ook overigens, vertelde ik dat de griep van zoon B. maar niet over ging. Ik was me er inmiddels van bewust dat ik hoognodig een andere invulling aan mijn getob moest geven. Dit onderwerp duurde nu al vier weken. Ik zou ook gewoon kunnen stoppen met tobben, maar dat is al 36 jaar niet gelukt, ik zoek de uitdaging nu in het veranderen der onderwerpen, dat houdt de toehoorder tenminste ook geboeid.

Zoals de Taiwanese moeder van school. Eerst ging het nog over haar en haar pasgeboren baby die ze na twee maanden zelf moest verzorgen. Haar moeder en de nanny - de laatste met 24-uurs dienst - waren immers juist richting Taiwan vertrokken. De baby sliep nu bij haar op de kamer, op de buik en belangrijker, het gezicht want het moest wel een baby met een langwerpig gezichtje worden. 'Oh en ah' zei ik en dacht wat een fokking onzin in plaats van - wat kunnen we toch veel van een andere cultuur leren, SUPER interessant - want zo denk je nu eenmaal niet altijd en bovendien nu terug naar mij! En dus wurmde ik zoon B. en zijn griep ertussen.

Daar had de Taiwanese wel wat op. Wat ZIJ altijd doet is een kip op het vuur zetten en de sappen aan de kinderen geven ter verhoging van de weerstand. 'Een hele kip?' vroeg ik. En ze zei 'Ja' en ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar bij een kip in de zin van gerecht denk ik direct aan een kip die rechtop zonder veren op een bierblikje op de bbq zit. Kan komen door foto's ervan op Facebook. Kippen zien er in hun kale niksie sowieso vrij menselijk uit. Verder fantaseer ik dingen overigens niet naakt. Leuke mannen denk ik bijvoorbeeld niet direct naakt, maar die heb ik dan ook nog nooit in een gerecht of op een bierblikje voorbij zien komen. Dat scheelt denk ik wel. Nu we hier toch even over filosoferen; het is waarschijnlijk precies waar de vrouw zich onderscheidt van de man, met z'n vunzige gedachtes. Maar goed, ik dwaal af.

Kon komen door het gelul van de Taiwanese dame. Op zich ben ik wel van het gesprekje, maar niet te lang aub dan moet ik iets verzinnen. Al was dat nu niet nodig, ik moest namelijk hardlopen in de moederrace op school, dus ik had echt haast. God zal me lief hebben vorig jaar werd ik eerste, nu tweede en zo dienen de onderwerpen zich als vanzelf aan.

No comments:

Post a Comment