Tuesday 20 August 2013

Lekker Hollandsch


'(...) grghh, gfrg, lgg?' Ik was even gedesillusioneerd toen ik dit hoorde in lokaal twee van mijn sportschool. Kon komen doordat mijn vaste leraar er weer niet was en ik onderhand de fik in de hele tering sportschool wilde zetten. Ik heb inmiddels zelf actie ondernomen hoor. Zo heb ik gevraagd of de leraar soms nog terug komt. Ze dachten van wel. Maar ze wisten het niet zeker. Waarom konden ze niet zeggen. Het kon iets zijn met een kapotte auto, of misschien iets anders of een privé reden en echt heel privé, ZO privé dat ze het mij niet konden zeggen. En toen werd ik dus ineens heel erg nieuwsgierig.

Dus ik zei: 'Oh wat zielig, nou als ik ergens mee kan helpen?' Maar dat leverde enkel een meewarige blik op zo van jaja je wil gewoon weten wat er is. En dat was ook zo. Overigens niet helemaal waar, want ik heb dus al eerder  tegen een van mijn sportschoolmaten (maar echt hè, de enige man in het klasje, nou ja man, man, zo één in een hele strakke broek en met geschoren benen) geopperd om hem op te halen in de stad(?!) Dat was ik ook zeker van plan ware het niet dat mijn maat dat ook al had geprobeerd en hij weigerde. Ik was wel opgelucht, want ik zag me al 20 minuten naast het kleine negertje in de auto zitten en dan ben je op een gegeven moment wel uitgeluld denk ik. We zouden misschien de muziek heel hard kunnen zetten, maarja, waar houdt hij van, ik heb geen idee, dus daar kreeg ik op voorhand, zonder dat er überhaupt sprake van was dat hij mee zou rijden al stress van.

Anyway, ik heb geen idee hoe dat moet dat in de fik steken, maar daar verzin ik nog wel wat op. In de tussentijd was ik er nou toch, dus ik pakte driftig wat gewichten, want dat deed iedereen. Iedereen pakte ook een matje en precies toen ik dat dan ook maar wilde doen sprak de lerares de zin uit alinea 1. En toen hoorde ik het ineens! Het was Nederlands, maar ik verstond dat in eerste instantie niet. 'Ga jij soms op de grond liggen?' Vroeg ze. En ik dacht, hoe weet zij nou weer dat ik Nederlands ben, bijdehante sportschooljuf, ook dat nog, maar ik lachte het weg (hahaha) en zei 'Nee' en ook 'Sorry, ik verstond je eerst niet ik hoorde alleen ggggg.'
Mis jij de hagelslag ook zo? Zei IK daarna. Waar haalde ik het vandaan. Het is gewoon niet eens waar (Oké, een beetje), maar Nederlanders onder mekaar hè, het wordt gelijk gezellig.

No comments:

Post a Comment