Thursday 27 June 2013

Verhoging


Dus ik had de griep. Ik wilde helemaal geen griep, maar wat doe je eraan. Zou ik me nu voor altijd zo beroerd voelen? Ik vroeg het voor de zekerheid aan man J. Man J. dacht van niet. Waarom zei hij niet gewoon nee? Ik analyseerde dat en dacht dat het kwam doordat ik eruit zag als een garnaal voor het bakproces; niet mooi roze, maar grauw. Man J. zei dat hij het niet expres zei en dat ik er ook niet per se als een garnaal uitzag en ik moest maar gewoon gaan relaxen. Ik vond dat nogal een opgaaf en dacht vervolgens daar over na. Man J. was in de tussentijd verdwenen, ik denk stiekem de slaapkamer uitgeslopen toen ik even sliep.

Op een gegeven moment was ik dan toch weer beter. Althans, ik kon me weer verticaal voortbewegen. En wat doe je dan? Pinnen inderdaad, want wat is een expatvrouw zonder geld (van haar man). Dat ligt gevoelig hè? Maar dat behandelen we een volgende keer, ik was net weer beter weet je nog. 


Dus ik pinde, pakte snel mijn geld (voor het machine stiekem je vingers opeet) en ging er vandoor. Tot zover, niks aan de hand. Toen hoorde ik ineens "Hey, hey!" Ik draaide me om en zag een oude meneer. Niet stokoud of zo, maar wel echt ouder dan ik en ik moest denken aan een post over sjans die ik laatst op Facebook las. Je man valt schijnbaar op vrouwen die half jouw leeftijd zijn + zeven. Dat betekent ook dat de categorie mannen waar ik mogelijk zelf sjans van heb, TOTAAL afwijkt van mijn beeld of van wat ik hoopte misschien zelfs. Dus waar ik altijd dacht: 'Wat moet dat ouwe mannetje van me, bah goorlap' ben ik nu continu aan het rekenen en als het dan ongeveer klopt, knipoog ik even. Nee grapje, ik ben gekke Henkie niet natuurlijk.

Eigenlijk is er dus niks veranderd en dus dacht ik ook nu: 'Het is een vies mannetje, ik zweer het je!' en net toen ik weg wilde rennen vroeg de oude man:
'Zat jouw pinpas net misschien in de pinautomaat?'
Ik: 'Nee, eerst wel, maar nu zit hij weer veilig in mijn portemonnee hoor!' Ik lachte er zelf vrij hard om. Puur ongemak denk ik.
De oude man: 'Oh gelukkig voor jou, dan heeft de automaat net de pas van iemand anders ingeslikt.'
Dus ik dacht 'Oh oh' keek in mijn portemonnee: Pas weg.

Waarmee ik maar wil zeggen, soms kun je hoe dan ook beter in bed blijven liggen. De griep, lang zo gek nog niet.

No comments:

Post a Comment