Wednesday 12 June 2013

Gereserveerd


Na tien minuten wachten had ik ze eindelijk te pakken, de telefonische reserveringsdienst van Hluhluwe (een Game Reserve 300 km ten noorden van Durban). Dat ik nog steeds aan de lijn was, kwam door de mobiele telefoon. Je kunt wel heel agressief op een knopje UIT drukken, maar dat lucht dus helemaal niet op ben ik inmiddels achter.

'Ja hallo, met de telefonische reserveringsdienst (RD) van Hluhluwe.'
Ik: 'Ja hallo, met Eva Lebens.'
RD: 'Hallo mevrouw Lebens.'
Ik: 'Hallo.'
RD: 'Ja, hallo! Hallo?!'
Iemand moest dit 'gehallo' doorbreken, maar soms kun je na heel lang wachten ineens niet meer weten wat je ook alweer wilde zeggen.

Ik: 'Ja!' (ik wist het weer). 'Ik wil graag twee huisjes boeken voor een familie van vijf en we nemen mijn moeder en haar man mee.' Daarna somde ik de data etc. op.
RD: 'Oké, u wilt twee huisjes en u komt met acht personen.'
Ik: 'Nee, ik kom met zeven personen.'

RD: ..... (stilte) 'Ik begrijp het even niet meer. U wilt twee huisjes, in het ene verblijven drie personen en in het andere vier personen.'
Ik: 'Neeeee, ik ga in het ene huisje met mijn gezin van vijf personen. In het andere huisje, een Rondavel bijvoorbeeld, gaan mijn moeder en haar man.

RD: 'Dus u komt met drie kinderen?'
Ik: 'Ja.'
RD: 'Dat kan niet.'
Ik: 'Het is echt waar.'
RD: 'Ik maak er twee van.'
Ik: 'Dat denk ik niet.'
RD: 'Anders kan het systeem het niet aan.'
Ik kon me zo voorstellen dat dit de hele dag ging duren. Ik zag mezelf al tussendoor thee maken en koekjes eten en dat ik dan sorry moest zeggen vanwege een volle mond, dus ik liet het.

RD: 'Kunt u uw naam spellen?'
Ik: 'E.V.A. L.E.B.E.N.S'
RD: 'E van?'
Ik: 'Eat!' (Ik ben altijd erg snel met raden)
RD: 'Wat?'
Ik: 'Van Eat en het is Eva net als in de bijbel, maar dan niet Eve, maar Eva.' Dat was uitleg technisch niet super handig, maar ik zei het lekker hard, dan begreep hij het vast wel.

We herhalen de boeking en ik hang op. Voor de zekerheid lees ik nog even wat ik heb geboekt. En er zit (gvdgvdGVD!) geen wc in een Rondavel.

RD: 'Hallo met de telefonische (...)'
Ik: 'Hoi, ik had jou net ook aan de telefoon hè.'
RD: 'Ik vrees van wel.'
Ik: Er zit dus geen wc in de Rondavel , dus ik wil mijn boeking graag wijzigen en als ik een andere datum boek, is het grote huis dan nog wel beschikbaar?'
RD: 'Fghtr.'
Ik: 'Ik verstond je niet?'
RD: 'Dat was ook de bedoeling.'

Telefonisch reserveren, super leuk en easy.

No comments:

Post a Comment