Thursday 19 July 2012

Relaxed, vakantie


Wat we gaan doen vandaag? Boris, het is 5.30 am. We zijn net wakker. Nu doen we nog even niks en straks gaan we naar de film weet je nog? Nee, dat is nog niet bijna, dat duurt nog wel even hoor. Ja, we moeten eerst nog douchen. En tandenpoetsen inderdaad. Nee, je kunt nu niet al naar je vriendje. Zij slapen waarschijnlijk nog wel inderdaad.

Kom jongens, we moeten een beetje doorlopen. Wel op de stoep blijven! Nee, als ik zeg doorlopen, bedoel ik niet lukraak kruislings oversteken in de garage van het grootste winkelcentrum van het zuidelijk halfrond.
Nou, ik ben benieuwd hoor, naar de film.
Jezus! Kijk eens hoe druk het is. Vijf rijen vol mensen, er gaan meer mensen naar de film. En het is nog wel zulk mooi weer.
Lucie, waar ben je? Boris, waar is je vriendje? Is Adian even plassen? Waar zijn die plee’s dan? Wc’s inderdaad, dat zeg ik.
Jongens, blijf bij mij in de buurt dan sjees ik even naar de zelfhulpkassa. Ja, de zelfhulpkassa, hele goeie naam in deze omgeving.
De 3D film begint om 14.30. OH, kutterdekut – ja dat mag je niet zeggen, maar in het Engels betekent het niks Boris, snijden, nee het Nederlands daar hebben we het nog wel eens over - die 3D versie, die begint pas over een uur. Dan gaan we naar de gewone, want Adian moet op tijd thuis zijn, want hij heeft nog zwemles. Ja, dat lijkt me ook stervenskoud in een buitenbadje in de winter, maar toch is het zo.
De gewone film begint zo. Huh?! Hoe laat is het nu dan? Oh jongens we zijn te laat! En we zitten bijna helemaal vooraan, dan moeten we omhoog kijken, niks aan te doen.
….
Ja dat weet ik, dat heb ik beloofd, we mogen popcorn. En cola. Dan rennen we even langs de kraam. Laten we deze rij maar doen, die is niet zo ellendig lang als al die andere rijen.
Wat zegt u? Deze popcorn mag niet mee naar binnen? Alleen de popcorn van de film zelf mag mee naar binnen, aha vandaar die vreselijk lange rijen. Maar we kunnen die van jou wel mee naar binnen smokkelen? Uitstekend. Nee, hoor, geen problemen mee. Ja gelukkig inderdaad alsof ik het wist (haha) heb ik een grote tas bij me.
…..
Oh jongens zachtjes doen, iedereen zit al.
Boris, zachtjes! En ja Boris, je krijgt zo je popcorn, we zitten nog niet en je begint al te zeuren. Oh sjemig, die antilek bekers zijn niet zo heel erg antilek, mijn hele tas onder deze nepkutcola. Nee, Boris, dat mag ik inderdaad niet zeggen. Ik ga dit even in de prullenbak gooien en ben zo terug.
Jongens, wat doen jullie hier? Van welke mevrouw moesten jullie opstaan? Wat een onzin, we hebben plaatsen gereserveerd. Een stomme mevrouw inderdaad. Eens even kijken, nee toch niet wij zitten op rij L, die stomme mevrouw had toch gelijk.
Hoezo wil je naar huis Lucie, de film is net begonnen. Nee joh, je bent nog niet moe, we gaan samen kijken ok? Moet je nog even plassen? Dat is goed moppie, dan gaan we even. Zeg je dat in het vervolg wel voordat we gaan zitten?
…..
Zo, wie vond het leuk? Oh gelukkig jongens. Dan racen we nu snel naar huis. Nee, we gaan niet nog even wat drinken, we moeten op tijd thuis zijn. Dat heb ik al verteld, de papa van Adian komt Adian halen voor zwemles.
Dat is koud ja.
Wat wij dan gaan doen?
Jongens, alsjeblieft!

No comments:

Post a Comment