Thursday 10 October 2013

Stopcontact(advertentie)


Ik schrok wakker omdat ik het benauwd had en echt even niet meer kon ademen. Zoiets. Ik zei tegen man J. dat hij niet weg mocht gaan. Het was ook zo, maar zoiets uitspreken dat is echt een beetje extreem sneu. Ik deed het dan ook niet bewust, ik hoorde er de volgende dag over. Eerst zei ik 'Echt niet!' daarna overviel me een enorm gevoel van zelfmedelijden en ik vroeg me af wat de schrik had veroorzaakt. Ik had de avond ervoor folders doorgespit op zoek naar een nieuwe stofzuiger. Dat is niet enerverend, toch?

De oude stofzuiger is kapot, niet dat ik ze in Afrika uit pure verveling ineens ben gaan sparen. Dat ik een heel hok met stofzuigers zou hebben zodat ik elke week een andere kan pakken. Of misschien zou ik wel elke dag gaan zuigen! Hele rijen glimmende Henry's zouden me gewillig aanstaren vanaf hun plank (kies mij, kies mij!) Maar ja, jammer voor de stofzuigers, ze nemen teveel plek in.

Goed. Er zijn HEEL VEEL stofzuigers. Voor gladde oppervlakten, voor stroeve, met veel zuigkracht en een aantrekkelijk uiterlijk. Ik wilde dit even snel beslissen (want huishoudartikelen uitzoeken mèh, yuk, niks aan) maar ineens moest ik criteria bedenken waaraan een stofzuiger moet voldoen. In gedachten lijnden ze op en voerden een 'So you think you can zuig' op. Tegenwoordig is overál markt voor, dus waarom niet. Ik bekeek de PerformerPro Stofzuiger: Blijvende zuigkracht, met zijn turbo-borstelzuigmond die zelfs doorgaat met een volle zak!

Wat was dit voor tekst?! Het leken potjan wel amoureuze toespelingen van de stofzuiger-community. Kunnen we ons ook hier ook even massaal over buigen? We maken dus wel een hoop heisa over de speelgoedfolder met meisjes die met poppen spelen in plaats van geweren en jongens die we nog steeds niet glunderend in een prinsessenjurk afbeelden en in de tussentijd bekijken we ongegeneerd stofzuigerfolders! We laten ons verleiden door Henry met zijn extreme zuigkracht en OMG de roze stofzuiger Hetty (Hetty maakt het waar!) met haar soepele, tien meter lange oprolsnoer dat toch een waar kunstwerk is.

Maar goed, ik dwaal af. Afrika besliste dat er maar een paar stofzuigers te koop zijn. Zo kozen we - man J. besliste uiteindelijk, hoe geëmancipeerd is dat - er een zonder zak. Het klonk gelijk een stuk minder ranzig - want nooit meer een volle zak - en toen was het al best laat en toen gingen we slapen en de rest is historie. 

No comments:

Post a Comment